ÁSZF

HomeDecor Lakberendező Kft.

Antal.palffygyor.hu/ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

Preambulum

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://antal.palffy.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról: https:// antal.palffygyor.hu/aszf.

Definíciók:

Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.

Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

 

 

Tartalomjegyzék

  1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI 3
  2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK 4
  3. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS 5
  4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK 6
  5. RENDELÉS MENETE 7
  6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS 15
  7. ELÁLLÁS JOGA 17
  8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG 23
  9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS 28
  10. VEGYES RENDELKEZÉSEK 29
  11. PANASZKEZELÉS RENDJE 31
  12. SZERZŐI JOGOK 33
  13. ADATVÉDELEM 34

Elállási nyilatkozat minta  35

 

 

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI

 

A szolgáltató neve: HomeDecor Lakberendező Kft.

A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 9023 Győr, Földes Gábor u. 34-36.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: antal@ palffy.hu

A szolgáltató cégjegyzékszáma 08-09-123456, a szolgáltató adószáma: 12345678-2-08

Pénzforgalmi száma: 10918001-00000413-00000000

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van):

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal, 9021 Győr, Árpád út 32.

A szolgáltató telefonszáma: +36/30 123-4567

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: https://tarhely.eu

 

 

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

 

2.1.      A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2.      A jelen ÁSZF 2023. október 10. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.

2.3.      Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (kivéve jelen dokumentumot és az adatkezelési tájékoztatót).

2.4.      Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.

 

3. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS

 

3.1. A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.

3.2.      A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.

3.3.      A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon).

 

4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK

 

4.1.      A megjelenített termékek a webáruházból online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség -nem kerül felszámításra, kivéve ha a Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális csomagolást kér.

4.2.      A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).

4.3.      Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.

4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére olyan ár kerül a Webáruház felületére, amire vonatkozóan nincs meg a Szolgáltató szerződéskötési akarata, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést azon az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja az általa megfelelőnek tartott áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

5. RENDELÉS MENETE

 

5.1.      A Szolgáltató azt javasolja, hogy a webáruházban történő megrendelés leadásakor a Fogyasztó (Vásárló) jelentkezzen be a regisztrált felhasználói fiókjába. A nyilvános hozzáféréssel történő bejelentkezéskor azt javasoljuk a Fogyasztóknak (vásárlóknak), hogy a megrendelés leadása után jelentkezzenek ki az fiókjukból.

A Szolgáltató webáruház főoldalán elhelyezett webshop gombra kattintva látja a Fogyasztó (vásárló) a termékeket.

5.2.      A termékre kattintva megnézheti a leírást és több képet a termékről.

5.3.      A terméket a kosárba helyezi, úgy, hogy a kosár gombra kattint, itt beállíthatja a darabszámot is, majd tovább tud böngészni, mert a termékek weboldalán marad.

5.4.      A kosár gombra kattintva meg tudja tekinteni a kosár tartalmát, a vissza gombbal visszaléphet a termékekhez.

5.5.      A Fogyasztó/Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

5.5.1.   A szállítási módok:

  • Foxpost
  • GLS
  • MPL posta
  • Postapont –csomagautomata
  • Coop MOL postapontok

A Szolgáltató a termékeket független szállítmányozó céggel együttműködve szállítja ki vagy személyesen átvehetők a megadott átvételi csomag automatákból vagy postapontokon.

 

 

Aznapi kiszállítással a felhasználó által megadott címre: MPL aznapi házhozszállítással

Az aznapi kiszállítás kizárólag budapesti házhozszállítás esetén elérhető a központi raktárkészleten lévő termékeinkre. A szállítási költség: 1990 Ft
A rendelhető termékek maximális mérete: leghosszabb oldal maximum 100cm, a három oldalmérete maximum 180cm.

A futárnál lehetőséged van utánvételre is, amelyet készpénzzel és bankkártyával is lehet rendezni

A kiszállítás napján a futár aznap este 20:00-ig kézbesíti a csomagot

Az utánvét díja 490 Ft

 

Házhozszállítással a Felhasználó által megadott címre: GLS futárszolgálattal, külön díj ellenében. (1490 Ft)

Személyes átvétel: csomagpontokon – Foxpost, MPL postapont, Coop MOL postapontok (területfüggő helyszínek)

 

Fizetési módok:

-Banki átutalás

-Online kártyás fizetés (MasterCard, Maestro vagy Visa bankkártyával), a Fogyasztó/Vásárló által megadott kártyaadatokat a jövőbeli kifizetések miatt a releváns bank automatikusan megjegyzi (ezt az opciót a Fogyasztó/Vásárló a saját fiókjában a „Személyes Adatok” menüpontban törölheti);

-Paypal fizetési mód

-Utánvétes fizetés (Fizetés átvételkor)

 

 

5.5.2.   Szállítási költségek (bruttó összegek):

Lásd az 5.5.1-es pontban

 

 

Akciók esetén a fentebb megadott szállítási költségektől negatív irányba eltérhet a Szolgáltató.

Miután Szolgáltató több szállító céggel dolgozik együtt előfordulhat, hogy előre nem látható okok miatt a Felhasználó nem az általa választott futár cégtől kapja meg az árut, hanem egy másik futártól. Természetesen ez a Felhasználónak nem jelent többlet költséget.

5.6. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

5.7.      Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

5.8.      Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.

5.9.      Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-mailen.

 

5.10.1. A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron lévő termékek esetén:

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.

A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (szerződés létrejötte).

 

5.10.2. A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron NEM lévő termékek esetén:

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül

Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.

Szolgáltató levélben tájékoztatja a Felhasználót, hogy a berendelte a megvásárolni kívánt a termék(ek)et. Ezzel szerződés még nem jön létre a felek között.

Amint beérkezett a megvásárolni kívánt termék Szolgáltatóhoz, egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (a szerződés ekkor jön létre a felek között.

 

5.11. Panaszügyintézés:

Amennyiben a Fogyasztó (vásárló)a fogyasztói jogainak megsértését észleli a Szolgáltató eljárásával kapcsolatban, jogosult panasszal élni az Szolgáltató ügyfélszolgálatánál. E-mailen panasz tehető az panaszkezeles@antal.palffygyor.hu e-mail címen, telefonon a 06-1-123-1111 telefonszámon. Az írásban tett panaszt az Szolgáltató annak beérkezését követően 5 napon belül érdemben, írásban megválaszolja, illetve megteszi a szükséges intézkedéseket. A Szolgáltató a panaszos részére az érdemi válaszhoz mellékelve megküldi a panaszról felvett hangfelvételt vagy jegyzőkönyv másolatát is. A panaszkezelési határidő meghosszabbítható a Szolgáltató hibáján kívüli ok miatt.

 

 

 

 

5.12. Egy vásárlás során csak háztartásban használatos mennyiséget lehet megvásárolni. Duplikált rendelés, vagy többlet rendelés esetén, fenntartjuk a jogot, hogy lemondjuk, vagy módosítsuk azokat a rendeléseket, melyek nem tesznek eleget a szabályzatban foglaltaknak. A termékek kosárba helyezése nem tekinthető foglalásnak, a termékek kizárólag a rendelés véglegesítése és visszaigazolása pillanatában kerülnek lefoglalásra.

6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

 

6.1. A megrendelések feldolgozása

A Szolgáltató a webáruházban leadott megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja, a hét minden napján.

Az információs rendszerek meghibásodása vagy vis major helyzet esetén a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal azon időszakra nézve, amely alatt nem volt elérhető a Szolgáltató webáruháza.

Megrendelés feldolgozása: munkanapokon: 8 és 16 óra között történik.

 

6.2. Általános teljesítési határidő

a.) raktáron lévő termék esetén 3 munkanap,

b.) raktáron nem lévő termék esetén: megrendelés után 3 munkanap

 

6.3. Az adásvételi szerződés:

a.) raktáron lévő termék esetén:

A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (szerződés létrejötte).

 

b.) raktáron nem lévő termék esetén:

Amint beérkezett a megvásárolni kívánt termék Szolgáltatóhoz, egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (a szerződés ekkor jön létre a felek között.

 

6.4. Kárveszély

A megrendelt terméket a Szolgáltató webáruház a fogyasztó által kiválasztott szállítási móddal eljuttatja a fogyasztó részére, vagy átadja a fogyasztó által megbízott fuvarozónak. Amennyiben a termék a webáruháztól fogyasztóig történő úton megsérül, megsemmisül vagy elveszik, az alábbiak szerint kell eljárni.

A kárveszély átszállása:

A kárveszélyviselés mint tulajdonost terhelő kötelezettség átszállhat másra jogszabály vagy szerződés alapján.

A Ptk. 6:122. § -a értelmében “A teljesítéssel a kárveszély – ha e törvény eltérően nem rendelkezik – a másik félre száll át.”

A szerződések általános szabályai alapján tehát a kárveszély a szerződés teljesítésével száll át a másik félre. A teljesítés helye pedig főszabályként a kötelezett telephelye.

A Ptk. 6:219. § -a a fogyasztói adásvételek – melyek a netes vásárlások is – vonatkozásában külön rendelkezik az uniós irányelvvel összhangban akként, hogy „Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.”

A kárveszély tehát a fenti rendelkezés alapján a webáruház és fogyasztó közötti adásvételek esetén is a termék átadásával száll át, de csak abban az esetben, ha az eladó vállalja a termék vevőhöz való eljuttatását, azaz, ha a webáruház által megbízott futárcég teljesíti a termék kiszállítását.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve 20. cikke értelmében” Olyan szerződések esetében, amelyeknél a kereskedő elküldi az árukat a fogyasztónak, az áruk elvesztésének vagy sérülésének kockázata akkor száll át a fogyasztóra, amikor a fogyasztó vagy az általa kijelölt, a szállítótól eltérő harmadik fél birtokba vette az árukat. Ugyanakkor, a kárveszély a szállítónak történő átadáskor – a fogyasztó szállítóval szembeni jogainak sérelme nélkül – átszáll a fogyasztóra, amennyiben a szállítót a fogyasztó bízta meg a szállítással, és a kiválasztott szállítót nem a kereskedő ajánlotta.”

A kárveszély tehát a termék birtokba vételével száll át a fogyasztóra, akkor, amikor azt kézhez kapta ő maga, vagy az általa átvételre kijelölt harmadik fél.

A fogyasztó által választott fuvarozó esetén:

Ebben az esetben is a termék átadásával száll át a kárveszély, de a fogyasztó által választott fuvarozónak történő átadással. Ebben az esetben, – azaz, ha saját maga választja meg a fuvarozót – akkor a kárveszélyviselés az általános szabályok szerint történik.

Fontos szabály azonban, hogy ha a fogyasztó olyan fuvarozót bízott meg, akit a vállalkozó ajánlott neki, akkor a kockázatviselés a termék kiszállításáig szintén a webáruházat terheli, a fuvarozás idejére a kockázatot ő vállalja, és a birtokbavétellel száll át ez esetben is a kárveszély.

Amíg tehát a kárveszély nem száll át a fogyasztóra, addig a webáruház viseli a dologgal kapcsolatos valamennyi kockázatot, és amennyiben bekövetkezik a káresemény őt terhel minden kötelezettség továbbra is, nem mentesül a szerződési kötelem alól sem, tehát termék elvesztése esetén újra ki kell szállítania a terméket, és a dologban bekövetkezett kár viselése is őt terheli.

Ha a csomagolás, vagy ha a csomag sérült:

A kárveszély a birtokba vétellel akkor is átszáll a fogyasztóra, ha nem ellenőrizte le a csomag épségét. Mit tehetnek a felek a csomag sérülése esetén:

A webáruház lehetőséget biztosít a fogyasztó számára, hogy a csomag kézbesítésekor ne csak a csomagolás épségéről, hanem a csomag tartalmának épségéről is meg tudjon győződni.

A webáruház és a futár cég előzetesen ilyen eljárásrendben megállapodott a szerződéskötéskor. Erről a fogyasztót tájékoztatja a csomag feladásakor és felhívja a figyelmét arra, hogy amennyiben tudja a csomagolást bontsa fel, és ellenőrizze annak tartalmát.

Ha a csomag leszállításakor a fogyasztó azt tapasztalja, hogy a csomagolás sérült, akkor kárfelvételi jegyzőkönyv felvétele javasolt.

Ha a termék maga is sérült, és a fogyasztó már átvette a csomagot akkor pedig panasszal élhet a webáruház felé és a webáruháznak kell bizonyítania, hogy a termék az átadáskor nem volt hibás.

A webáruház a sérült csomag miatti kárigényét a fuvarozó céggel szemben érvényesítheti.

A Ptk. 6:269. § is rögzíti, hogy „A feladó a fuvarozóval szemben felelős azért a kárért, amely a nem megfelelő vagy hiányzó csomagolásból, a küldeménnyel kapcsolatos adatok, információk és okmányok hiányából, hiányosságából vagy pontatlanságából származott.”

A fuvarozó a kárért való helytállást akkor vállalja, ha bizonyítható, hogy a termék a helytelen, vagy felróható magatartással történő szállítás folytán sérült meg. Ezt bizonyítani pedig a fogyasztó és a webáruház tudja, legegyszerűbben a kiszállításkor a termék épségét ellenőrző átadás-átvétellel.

Ha a csomag elveszett:

Ptk. 6:268. § (4) bekezdése értelmében „A küldemény elveszettnek minősül, ha azt a fuvarozó a fuvarozási határidő lejártától számított harmincadik napon belül nem szolgáltatja ki. Ha a küldemény a kártérítés megfizetése után megkerül, a fuvarozó köteles a feladót a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül értesíteni, és a feladó jogosult a küldeménnyel rendelkezni.”

A Ptk. fenti szabálya meghatározza mikor tekinthető elveszettnek a csomag, és mely esetben jogosult emiatt kártérítésre a webáruház, mint feladó. Tekintettel arra, hogy az elveszett küldemény tulajdonjoga nem száll át másra, a fuvarozó a később megkerült csomagról köteles értesíteni a webáruházat, és azt visszajuttatni hozzá, ez utóbbi pedig a kártérítéssel el kell, számoljon a neki okozott károk beszámításával.

A webáruháznak tájékoztatja a fogyasztót a csomag feladásáról, és felhívja a figyelmét arra, hogy ha nem érkezik meg egy megadott időn belül, akkor azt jelezze a webáruház felé, így lehetőség van a fuvarozónál is minél előbb érdeklődni.

Ha a csomag elveszett, akkor a fogyasztó részére a lehető legrövidebb időn belül pótolni kell a csomag kiküldését, vagy a vételár visszafizetését, tekintettel arra, hogy – mivel átadás nem volt – a webáruház viseli a termék elvesztésének kockázatát.

 

 

 

6.5. póthatáridő: 5 munkanap

Amennyiben a Vásárló a termék átvételével késedelembe esik, úgy a Szolgáltató– az előzetes értesítést és az átvételi póthatáridő eredménytelen elteltét követően – jogosult a terméket a késedelembe esett Vásárló költségére harmadik személynek eladni. Ezen rendelkezések alkalmazandók fizetési késedelem esetén is, amennyiben a termék még nem került átvételre és kifizetésre.

 

6.6. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

  1. a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
  2. b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

Ha a Szolgáltató késedelembe esik, a Felhasználó követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől.

 

A Felhasználó elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének bizonyítására, ha

  1. a) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni; vagy
  2. b) a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő eredménytelenül telt el.

 

6.7. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.

6.8. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.

Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (ha van az utánvét díját) (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.

Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.

 

7. ELÁLLÁS JOGA

 

7.1.      Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén aa) a terméknek,
  2. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

7.2.      A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

7.3.      Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

7.4.      Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.5.      A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.

7.6.      Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

7.7.      Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

7.8.      A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát (kivételek teljes felsorolása a rendelet alapján, 29. § (1)):

  1. a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban, ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

 

  1. b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  2. c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  3. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
  4. e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  5. f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
  6. g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  7. h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  8. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  9. j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  10. k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  11. l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben

meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

  1. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

Nem illeti meg a fogyasztót az elállás joga higiéniai termékek esetében. Ilyen termékek:

  1. Kozmetikai, haj, bőr, testápolási termékek, krémek
  2. Párásító, aroma párásító termékek. (kivéve, ha a csomagolásuk bontatlan és sohasem használták)
  3. Fehérnemű
  4. Zokni (kivéve, ha a csomagolás érintetlen és sohasem viselték)
  5. Munkaruházat (kivéve, ha a csomagolás érintetlen és sohasem viselték)
  6. Kulacsok, Sport palackok.

 

Nem illeti meg az elállási jog a Fogyasztót a csomagolásból kibontott és, vagy ki/felpróbált olyan testnyílásba (fül, orr) helyezhető (higiéniai) termék, illetve minden olyan termék esetében, amely testnedvvel érintkezhet, azt felszívhatja.

Ilyen termékek:

 

  1. Fül nyílásba helyezhető fülhallgatók.
  2. Fejhallgatók szivacs párnával.
  3. Olyan fejhallgatók melyek kialakításuk révén felszívhatják az izzadságot, testnedvvel érintkezhet.
  4. Fül hőmérő, amely fülbe helyezve méri a test hőmérsékletet.
  5. Fehérnemű, fürdőruha (kivéve, ha a csomagolás érintetlen és sohasem viselték).
  6. Zokni (kivéve, ha a csomagolás érintetlen és sohasem viselték).
  7. Munkaruházat (kivéve, ha a csomagolás érintetlen és sohasem viselték).
  8. Minden olyan termék, amely hajjal érintkezik, hajformázó, hajcsavaró, fésű (és

azt használatba vették)

 

7.9.      Szolgáltató a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.

7.10.    A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

7.11.    Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltatónak visszaszolgáltatni. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

7.12.    Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

7.13.    Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

7.14.    A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. 7.15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

7.16.    A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

7.17.    Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Írásban történő jelzés alkalmával a postára adás / futárnak adás / e-mail küldés időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését.

7.18.    A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

7.19.    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R) itt érhető el.

7.20.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el. 7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

7.22.    Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

7.23.    Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7.24. (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés mellett.)

Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. A piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

A fogyasztó a elállási/felmondási a gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
  2. aa) a vállalkozás a R 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
  3. ab) a fogyasztó nem kérte a R 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a R 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
  4. b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
  5. ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a R 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
  6. bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a R 20. § szerinti jogát, vagy
  7. bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a R 12. § (2) bekezdésében vagy a R 18. §-ban előírt visszaigazolást.

7.25.    Elállási jog gyakorlásának a menete:

7.25.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

7.25.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

7.25.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy szolgáltató részére átadni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő közvetlen költséget. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

7.25.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

7.25.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

 

Hibás teljesítés:

A szavatosság és jótállás feltételeit és körülményeit a Szolgáltatóra vonatkozó jogszabályi előírások szabályozzák. Általában a jótállási jegyet a vásárlási bizonylat (számla) helyettesíti.

A termék hibás, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályokban megállapított minőségi követelményeknek.

A termék abban az esetben is hibásnak tekinthető, ha a Vásárló részére más termék került kiszállításra. A Vásárló a hibás teljesítéssel kapcsolatos igényt akkor emelhet, amikor a kárveszély viselése átszáll a Vásárlóra. Ekkor a Vásárlónak jeleznie kell a termék hibáját az Szolgáltató részére.

A Vásárló később is élhet hibás teljesítési igénnyel, amennyiben a hiba felfedezésére később kerül sor és a hibás teljesítés a Szolgáltatónak felróható.

A kárveszély átszállását követően a Vásárló haladéktalanul köteles megvizsgálni a terméket, annak jellemzőit és minőségét. A kárveszély akkor száll át a Vásárlóra, amikor a Vásárló a termék birtokába kerül; ugyanez vonatkozik arra az esetre is, amikor a Vásárló engedélyével más részére / átadási helyre kerül átadásra a Termék, de később a Vásárló megtagadja a termékek átvételét. Amennyiben a kár bekövetkeztére a kárveszély Vásárlóra történő átszállását követően kerül sor, úgy a Vásárlónak a termék teljes vételárát ki kell fizetnie, kivéve, ha a sérülés a Szolgáltató szerződésszegésének eredménye. Amennyiben a Vásárló a termék átvételével késedelembe esik, úgy a Szolgáltató – az előzetes értesítést és az átvételi póthatáridő eredménytelen elteltét követően – jogosult a terméket a késedelembe esett Vásárló költségére harmadik személynek eladni. Ezen rendelkezések alkalmazandók fizetési késedelem esetén is, amennyiben a termék még nem került átvételre és kifizetésre.

A Szolgáltató webáruház szavatosságvállalásai:

 

A Szolgáltató szavatolja a Vásárlónak, hogy a termék a kézhezvételkor sérülésmentes. A Szolgáltató szavatolja továbbá, hogy a termék Vásárló általi átvételének időpontjában: 

  1. A termék rendelkezik mindazon jellemzőkkel, amiben a Felek megállapodtak vagy amennyiben erre vonatkozóan nem jött létre megállapodás, úgy az megfelel a Szolgáltató vagy a gyártó általi leírásnak.
  2. A termék a megfelelő mennyiségben, méretben és súlyban került leszállításra.
  3. A termék megfelel a jogszabályi előírásoknak. Amennyiben a Vásárló Fogyasztónak minősül és a termék az átvételt követő 12 hónapon belül meghibásodik, akkor úgy kell tekinteni, hogy az adott termék már az átvételkor hibás volt. Ellenkező kikötés hiányában a Vásárló, amennyiben Fogyasztónak minősül jogosult arra, hogy a hibás termékre, a termék átvételét követő 24 hónapon belül szavatossági igényt terjesszen elő. A szavatossági igény előterjesztésének lehetősége nem vonatkozik a következőkre:

a.) a szokásos használatból keletkező értékcsökkenésre; 

b.) azokra a szokásos használat során keletkezett hibákra, melyekről a Vásárló már az értékesítés során felvilágosítást kapott és melyek a Vásárló számára már az átvételkor is nyilvánvalóak voltak; vagy 

c.) egyes speciális, a használat jellegével összefüggő esetekre.

A Vásárló jogosult arra, hogy a hibás fogyasztási cikkekre szavatossági igényt terjesszen elő a termék átvételétől számított 24 hónapon belül. Az egyes további szavatossági és jótállási idők a Ptk-ban kerülnek részletesebben meghatározásra. A hibás teljesítéssel kapcsolatban szavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, ha a hibát a Szolgáltató a termék átvételét megelőzően jelezte vagy a Vásárló a termék hibájával tisztában volt mielőtt átvette a terméket vagy az adott hibát a Vásárló okozta. Abban az esetben, ha a hibás teljesítés kedvezményes (árcsökkentett) vagy használt termékre vonatkozik, a Vásárló a termék cseréje helyett ésszerű mértékű árkedvezményre jogosult.

 

Amennyiben a Vásárló szavatossági javítást kér és a javított terméket nem veszi át a megadott határidőben, úgy a Szolgáltató jogosult minden késedelmes nap után bruttó 200 Ft tárolási díjat felszámítani. Amennyiben a Vásárló a javítási értesítő kézhezvételétől számított 6 hónap elteltével sem veszi át a terméket, úgy a Szolgáltató jogosult a terméket a tárolási díj fedezése érdekében értékesíteni.

 

A Vásárló a termék hibája esetén jogosult: 

  1. a hibás termék hibátlan termékre való kicserélésére vagy ha termék cseréje a hiba jellegére tekintettel nem indokolt, akkor a hiba kijavításához hiányzó alkatrész ésszerű határidőn belül kiszállítására. Abban az esetben, ha a termék alkatrésze hibásodott meg, akkor a Vásárló csak a meghibásodott alkatrész cseréjét kérheti; amennyiben ez nem lehetséges, a Vásárló elállhat a szerződéstől. Nem jogosult a Vásárló elállni a szerződéstől, ha az elállás a hiba jellegére tekintettel nem indokolt, így különösen, ha a hiba késedelem nélkül kijavítható; ebben az esetben a Vásárló a hiba ingyenes kijavítására jogosult;
  2. a Szolgáltató költségére történő kijavítására;
  3. a vételárból levonásra kerülő ésszerű mértékű árleszállításra;
  4. a szerződéstől való elállásra.

A reklamáció bejelentésével egyidejűleg a Vásárló tájékoztatja a Szolgáltatót, hogy a fenti lehetőségek közül melyiket választja, ezt követően másik szavatossági igényre csak saját költségére vagy a Szolgáltató jóváhagyásával jogosult áttérni; kivéve, ha a Vásárló a hiba kijavítását kérte, azonban a hiba nem javítható, illetve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Amennyiben a hibát a Szolgáltató nem javítja ki belátható időn belül vagy a Szolgáltató akként tájékoztatja a Vásárlót, hogy az adott hiba nem kerül kijavításra, úgy a Vásárló a vételárból ésszerű mértékű árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől.

Jelentéktelen hiba miatt elállásra nincs lehetőség. 

 

Általános szabályok szerződésszegés esetére

Amennyiben a termék hibája kijavítható, de az a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák nagy száma miatt továbbra sem használható, a Vásárló kérheti, hogy a hiba kijavítására a termék kicserélésével kerüljön sor, illetve a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni. Amennyiben új termék kerül kiszállításra, a Vásárló köteles a Szolgáltató részére az eredeti hibás terméket (annak összes tartozékával együtt) a Szolgáltató költségére visszaküldeni. A Vásárló köteles a hibát annak észlelését/ felfedezését követően haladéktalanul a Szolgáltatónak bejelenteni. Amennyiben a Vásárló a hiba bejelentésével indokolatlanul késedelembe esik (azaz a hibát több mint 2 hónapon túl jelenti be azt követően, hogy a hiba időben, kellő gondosság mellett megállapítható lett volna), úgy a Vásárló felelős a közlés késedelméből eredő károkért. Ugyanez vonatkozik a rejtett hibákra, amik nem kerültek azonnali bejelentésre azt követően, hogy a hibát a Vásárló észlelte és a terméket megfelelő gondossággal ellenőrizte, azzal, hogy bármilyen szavatossági igény legkésőbb a termék kiszállítása utáni két éven belül terjeszthető elő. 

A szavatosság időtartama azon a napon kezdődik, amikor a termék a Vásárló részére átadásra került. Amennyiben a termék a Vásárló részére a szerződés szerint kiszállításra kerül, a szavatossági időszak azon a napon veszi kezdetét, amikor a termék a kijelölt helyre kiszállításra került. Amennyiben a megvásárolt terméket nem a Szolgáltató, hanem harmadik fél helyezi üzembe, a szavatosság attól a naptól kezdődik, amikor a terméket üzembe helyezték, feltéve, hogy a Vásárló által megrendelt termék az átvételétől számított 3 héten belül üzembe helyezésre kerül és a Vásárló az üzembe helyezéssel kapcsolatosan az együttműködését biztosította. A Vásárló nem jogosult szavatossági igényt előterjeszteni, ha a hibát külső körülmény okozta azt követően, hogy a kárveszély viselése átszállt a Vásárlóra.

 

 

8.15.    Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból /avulásból származó károkért.

8.16.    Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

8.17.    Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

8.18. Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?

 

8.19. A kötelező jótállás alá tartozó fogyasztási cikkek felsorolása itt található: 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról

9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

 

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

9.2.      A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

9.3.      A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

9.4.      A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

9.5.      A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

9.6.      Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

9.7.      A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

9.8.      A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

10. VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

10.1.    Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

10.2.    Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

10.3.    Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

10.4.    Szolgáltató és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

10.5.    Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

10.6.    Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

10.7.    Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

10.8.    Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

 

11. PANASZKEZELÉS RENDJE

 

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

 

11.1.    Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

 

11.2.    Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

 

11.3.    Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban, érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

11.4.    Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):

 

11.5.    A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

 

11.6.    A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja.

 

  1. január 1-jétől a békéltető testületek regionális szervezetté alakultak, megszűntek a megyei szervezetek. A békéltető testületek illetékességét az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 2. számú melléklete tartalmazza az alábbiak szerint:

 

 

 

 

11.7.    A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.

A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

  1. aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
  2. ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
  3. b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

11.8.    Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.

11.9.    A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

11.10.  A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

11.11.  Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

12. SZERZŐI JOGOK

 

12.1.    Miután a https://antal.palffygyor.hu/, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://antal.palffygyor.hu.hu/ weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül – kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.

12.2.    A https://antal.palffygyor.hu/ weboldalról és annak adatbázisából bármilyen információt, képi- vagy szövegmegjelenést, tartalmi elemet, a weboldal megjelenési formáját és jellegét átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

12.3..   A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

12.4.    Tilos a https://antal.palffygyor.hu/ weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https:// antal.palffygyor.hu/ weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

12.5. A https://antal.palffygyor.hu/ név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, szavanként bruttó 20.000 Ft, illetve 40.000 Ft/nap. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

 

13. ADATVÉDELEM

 

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:

https://antal.palffygyor.hu /adatvedelem

 

 

Győr, 2024. december 15.

Elállási nyilatkozat minta

 

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

 

Címzett: HomeDecor Lakberendező Kft.

9023 Győr, Földes Gábor u. 34-36.

 

 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:

 

 

Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:

 

 

Fogyasztó(k) neve:

 

 

Fogyasztó(k) címe:

 

 

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):

 

 

Dátum:

 

Shopping Cart